דרכון פורטוגלי, אזרחות פורטוגלית

יחסי פורטוגל וישראל – כיצד זה עוזר לקבל דרכון פורטוגזי?

ישראל ופורטוגל מקיימות יחסים דו-צדדיים. הנה סקירה של היחסים האלה. אף שהיחסים בין ישראל ופורטוגל לא תמיד היו ורודים, היו מספר דוגמאות טובות. למשל, פורטוגל הצביעה נגד ההכרה במדינה פלסטינית ונגד יישום פיתרון שתי-המדינות. בנוסף, פורטוגל גם גינתה בחריפות את ישראל על פעילותה, כולל התנחלויות. אך למרות חילוקי-הדעות ביניהם, שני הצדדים תמכו בביטחונה ובריבונותה של ישראל.

היחסים בין פורטוגל וישראל מבוססים ברובם על הגירה. היסטורית, ישראלים רבים ביקשו אזרחות בפורטוגל כדי ליהנות מזכויות נסיעה בלתי מוגבלות באזור שנגן. בנוסף לכך, אזרחות פורטוגזית מאפשרת לאנשים לעבוד, ללמוד ולנסוע בחופשיות ב ־ 26 מדינות באירופה. עם זאת, חלק מאותם אנשים לא קיבלו אשרות שהייה ונשארו בישראל לאחר שקיבלו אזרחות. כתוצאה מכך, שתי המדינות טרם כוננו יחסים דיפלומטיים באופן רשמי, אך הן המשיכו לסחור ולשתף פעולה ברמה האישית.

בחודש דצמבר אמר השליח הישראלי רפאל גמזו כי הוא מקווה לכנס מחדש את מועצת האיגוד הישראלי-אירופי במהלך נשיאות האיחוד האירופי בפורטוגל. הוא דיבר בכנס וידאו על שיתוף הפעולה בין פורטוגל לישראל. משרד החוץ הפורטוגלי הגן על הרעיון בביקורו האחרון בישראל בדצמבר. לא ברור אם הוא יקיים את הבטחתו לקיים את הפגישה, אשר אמורה להתקיים בליסבון בפברואר. אבל בינתיים, נראה ששתי המדינות ימשיכו להתקדם לעבר שיתוף פעולה והבנה גדולים יותר.

לשכת המסחר פורטוגל-ישראל הוקמה בשנת 1985. זה היה ארגון ללא כוונת רווח והוא ממומן אך ורק על ידי מנויים מחבריו. היא משמשת גם כמרכז מידע לחברים ומקלה על זרימת מידע וסחורות ושירותים בין שתי המדינות. כתוצאה מכך, הוא מקדם סחר דו צדדי ומסייע בעסקאות עסקיות. הלשכה גם מנטרת חקיקה ועושה ייצוגים לרשויות הרלוונטיות. לשכת המסחר פורטוגל-ישראל מעורבת באופן פעיל בקידום היחסים העסקיים בין שתי המדינות.

שתי המדינות כוננו יחסים דיפלומטיים. יש תזכיר של הבנה בין שתי המדינות שמאפשר ל-200 צעירים משתי המדינות לחיות וללמוד במדינה אחרת עד שנה. שתי המדינות שומרות על קשרים דיפלומטיים, ויש להן יכולת צבאית והגנה מלאה. הם גם משתתפים בנאט ”ו והם חברים באיחוד האירופי ובנאט” ו. עם זאת, ישנם כמה הבדלים ביחסים בין ישראל לפורטוגל. למשל, לפורטוגל יש בעיות גבול. עם זאת, הם עדיין נחשבים בעלי ברית קרובים.

ליסבון חברה בארגון לביטחון ושיתוף פעולה באירופה ובמועצת אירופה. פורטוגל והממלכה המאוחדת מקיימות יחסים דיפלומטיים באמצעות שגרירות בליסבון. שתי המדינות חברות מלאה בנאט "ו. מדינות אחרות עם שגרירות בפורטוגל כוללות את אוסטרליה, ארצות הברית, ניו זילנד והאיחוד האירופי. ושתי המדינות חברות מלאה באו "ם. הממשלה הפורטוגזית אחראית כיום על מדיניות החוץ. משרד החוץ שלה הוא ז 'ואאו גומס קרביניו.

מוזיאון השואה של אופורטו, שנפתח באפריל, תרם לאחרונה ספרי אורחות ל ”יד ושם”. שגרירות ישראל בפורטוגל קיבלה את התרומות ומוזיאון השואה באופורטו זכה ליותר מאלפיים מבקרים בחודש הראשון. לדברי הקהילה היהודית, 70 אחוז מהמבקרים הם ילדים וצעירים. המוזיאון חופשי לביקור, והקהילה היהודית הפורטוגזית משתפת פעולה עם מוזיאוני השואה באירופה כדי להנציח את הקורבנות.

באשר לבעיות מס, דיבידנדים וריבית מתושבי פורטוגל הם פטורים ממס בפורטוגל. פורטוגל גם חייבת לספק אמצעי קנייה נגד האמנה לדיבידנדים ולריבית. כל עוד ההשתתפות נערכת ברציפות במשך שנתיים, פורטוגל מוכנה להציע טיפול חיובי במס. עם זאת, יש חברות המהססות להשקיע בשוק הפורטוגזי כדי להימנע מתשלום מס. אקלים השקעה ידידותי למס הוא דרך מצוינת לעודד השקעות בפורטוגל.

למרות התפתחות חיובית זו, ממשלת פורטוגל עדיין לא הכירה בפלשתינה במלואה. שר-החוץ של פורטוגל ביקר השבוע ברמאללה. פורטוגל אינה מכירה במדינה הפלסטינית באופן חד-צדדי, מתוך אמונה שיש לקבל החלטה כזו בהסכמה משותפת עם האיחוד האירופי כולו. עם זאת, לאיחוד האירופי יש דעה חלוקה בנושא הפלסטיני. היא אינה מכירה במדינה פלסטינית כחלק מישראל. אם אתה אזרח פורטוגזי, הצעד הראשון לקראת הקמת מדינה פלסטינית הוא להכיר בריבונותה.

פרטים נוספים: https://portpassclub.com/%D7%99%D7%97%D7%A1%D7%99-%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C-%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%98%D7%95%D7%92%D7%9C/