גירושין, עורך דין

כיצד מתבצע גישור גירושין? ‏

גישור גירושין

אחת השאלות השכיחות ביותר בגישור גירושין היא ”איך עושים את זה?” מתווך הוא צד שלישי שמסייע לאנשים במשא ומתן על ההסכמים שלהם. שרת תהליך או קצין אכיפת החוק יכול להיות מעורב בתהליך. המתווך אינו מקבל שום החלטה אלא מסייע לצדדים לפתור את הבעיות שלהם ולהגיע להסכמה. אחד היתרונות שלו הוא שהצדדים לא נאלצים להסכים לעסקה.

המתווך יוביל את הצדדים לפתרון מוסכם לשני הצדדים. זו אפשרות נהדרת למאבק באולם בית המשפט ולא עולה כסף. זוגות רבים המשתמשים במתווך יכולים לעבור גירושין מהירים מבלי לקבל שכר טרחה גדול. מתווך בדרך כלל זמין שבועיים או שלושה מראש, אם כי מתווך עסוק עשוי לדרוש חודשיים או שלושה מראש. מספר הפעילויות הנדרשות תלוי במורכבות ובמספר הנושאים הנוגעים בדבר. המתווך יבקש לעיתים קרובות ששני הצדדים יחליפו מסמכים המראים את הכנסתם ונכסיהם.

מתווך גירושין הוא לא עורך דין. המתווך הוא צד שלישי חסר פניות שאינו פותר שום בעיה בין הצדדים. תפקידו של המתווך לעזור לצדדים להגיע להסכם. המתווך אינו מסוגל להכריח את הצדדים להסכים, אם כי הם יכולים להציע עצות והצעות. גישור מוצלח יחסוך זמן וכסף ויפחית את התיקים במערכת המשפט לענייני משפחה. מלבד העובדה שיש לך מחיר סביר יותר מאשר להגיש בקשה לגירושין בבית ־ המשפט, גישור הוא גם דרך אישית ופורה יותר לפתור את חילוקי הדעות ביניכם.

מה חשוב לזכור כאשר עושים גישור גירושין?

חיוני לזכור שגירושין הם אף פעם לא תהליך קל. מתווך טוב יוודא ששני הצדדים ירגישו בנוח לדון בכל נושא שירצו ליישב. עליך גם לזכור שחשוב לשמור על יחסים בריאים וחיוביים עם עורך ־ הדין לגירושין. הוא יכול לעזור לקבל החלטה טובה יותר. אם אתה לא בטוח לגבי התהליך, אל תפחד לשאול שאלות. עורך הדין שלך יוכל לענות על השאלות האלה.

המתווך צריך להיות מעורב אם הגירושים מורכבים. אדם זה יכול לעזור לצד השני להבין פרטים חשובים ולהציע פתרונות אפשריים. מתווך יכול גם לסייע עם הניירת. מתווך טוב הוא השקעה טובה בעתיד שלך. איש מקצוע זה יכול לעזור לך לנווט בתהליך מורכב זה. חשוב להבין מה זה אומר עבור המשפחה שלך והילדים שלך. נקיטת צעדים היא הדרך הטובה ביותר לפתור את המחלוקות שלך.

אתה צריך להיות מודע לכמה דברים על גישור גירושין. רוב המדינות דורשות ששני בני הזוג ישתתפו. כדי להוציא את המיטב מהגישור, אתה חייב להיות במצב טוב. אתה לא צריך להיות חבר-חבר. אתה רק צריך לנהל שיחה פרודוקטיבית על הגירושים. זה יעזור לך להימנע מאי הבנות ומעימותים. אתה צריך לדעת מה עורך הדין שלך יעשה כדי לעזור לך ולילדים שלך כשאתה הולך לגישור גירושין. זו האפשרות הטובה ביותר שלך.

התהליך הוא פשוט. המתווך ידאג לכל ההיבטים של ניהול משק הבית במהלך הפגישה. המתווך יהיה זמין לענות על כל שאלה ולהבהיר כל נקודה. אתה צריך להיות ברור על כל הדברים שאתה רוצה לדון. אחרת, לא תוכל להגיע להסכם. מתווך טוב יעזור לך להשלים את הניירת הדרושה כדי שתוכל להתמקד במשא ומתן על סוגיות הגירושין. אתה לא צריך להביא עורך דין לגישור.

אתה צריך להיות מודע למה שאתה נכנס. אשתך חייבת להיות כנה במהלך התהליך הזה. הגירושין אומנם קשים לכל המעורבים, אך חשוב לשמור על ציפיות מציאותיות. אף צד לא רוצה לפגוע אחד בשני. מתווך טוב יוכל לשמח את שני בני הזוג. זה אפשרי שיש נישואים מאושרים. זה בלתי אפשרי לאבד את שני בני הזוג שלך. גישור גירושין הוא האפשרות הטובה ביותר אם אתה לא יכול להרשות לעצמו לאבד את שני בני הזוג שלך.