עורך דין

תביעות נזיקין בגוף

בעיקרון, תביעות נזיקין הן תביעות הכרוכות בפציעה או במצב גופני של מישהו עקב תאונה. הסוגים הנפוצים ביותר של תביעות נזיקין הם תביעות נזקי גוף, רשלנות רפואית ותביעות נכות.

תביעות נזקי גוף


בהתאם לתחום השיפוט, כמות הנזקים הזמינים במקרה של נזקי גוף או נזיקין יכולים להשתנות. אלה נעים בין נזקים כלכליים למצוקה רגשית. עורך דין תביעות נזקי גוף יכול לעזור לך לקבוע את שווי התביעה שלך.

כמה סוגים נפוצים של תביעות כוללים תאונות דרכים, רשלנות רפואית ופעולות משטרתיות. תביעות אלו מוגשות לרוב בברונקס, קווינס, מנהטן וברוקלין. במהלך חמש שנות הכספים הקודמות, תביעות בערים אלו היוו את המספר הרב ביותר של תביעות בגין נזקי גוף.

לצורך יישוב תביעה על התובע להוכיח כי הנתבעת פעלה באופן רשלני. הדבר יכול להיות כרוך במגוון גורמים משפטיים, לרבות חובת הזהירות שחב הנתבע כלפי התובע.

כמו כן, על התובע לקבוע כי מעשיו של הנתבע גרמו לפגיעה. בנוסף לפגיעות גופניות, התובע יכול לדרוש גם פיצויים בגין כאב וסבל, עוגמת נפש, אובדן הכנסה ומוות בעוולה.

ברוב המקרים, הפיצויים הנפסקים מחושבים על ידי התובע. ניתן לעשות זאת בקלות עבור נזקי רכוש, חשבונות רפואיים ואובדן הכנסה. עם זאת, קשה לחשב מצוקה רגשית.

פיצויים עונשיים אינם ניתנים ברוב התביעות בגין נזקי גוף על רקע רשלנות. אלה נועדו להעניש אדם אשם על התנהגות בוטה.

נָכוּת


בניגוד לרשלנות רפואית או הונאה, תביעות נזיקין לנכות אינן מוגבלות להיבטים הפיזיים של ליקוי. למושג "קביעות" יש חלק גדול במבנה דיני הנכים. מחקר זה בוחן את תפקידן של התפתחויות חברתיות, משפטיות ורפואיות בהופעתם של תביעות אלו. הוא מתמקד גם בדרכי הצגת הנזקים ובאופן השימוש בהם.

ישנם מספר סוגים שונים של תביעות חיים פסולות, כולל דיספלזיה אקטודרמלית ואינטרסקסואליות. הבולטת ביותר היא תביעת הלידה בעוולה. תביעה זו מוגשת על ידי הורים לילד שנולד ללא הסכמתם. לעתים קרובות, להורים יש מעט או ללא גישה לעורכי דין, מכיוון שהם בעלי הכנסה נמוכה. זה מביא לירידה בסבירות שהמשפחה תוכל להרשות לעצמה לספק את הטיפול המתאים לילד שלה.

תביעת הלידה בעוולה היא בעייתית במיוחד משום שהיא מניחה שהאדם ההרה התכוון להפוך להורה. קשה להוכיח את תביעת הלידה בעוולה המתקבלת וספק אם תניב פיצוי כספי.

אמנם לא ניתן מבחינה חוקית לתבוע הורה בגין לידה לא נכונה של ילדו, אך ייתכן שהוא יוכל להגיש תביעת חיים שלא כדין. אין זה נדיר שתביעת חיים פסולה מתמקדת בתסמונת דאון, אינטרמיניות או מצבים אחרים.