ייעוץ עסקי

כיצד עובדת ההשקעה ב-ESG?

מה הן השקעות ESG? כפי שמרמז המונח, השקעות מסוג זה הן סוג של השקעה אלטרנטיבית המחפשת חברות הדבקות בקריטריונים סביבתיים, חברתיים וממשלתיים מסוימים. הם גם נוטים להיות בעלי פרופילי סיכון נמוכים יותר ויש להם קרנות מסורתיות יותר בעבר. עם זאת, יש הרבה דברים לשקול לפני ביצוע ההחלפה. האם השקעה ב-ESG מתאימה לך תלוי בהעדפה האישית שלך ובמטרות הכספיות שלך.

בנוסף למאפיינים שלעיל, משקיעים ב-ESG מחפשים הטבות במקום העבודה. למשל, ייתכן שהם מודאגים ממדיניות במקום העבודה המקדמת גיוון והכללה. השקעות אחרות של ESG יכולות להתמקד בזמינות של חדר כושר בשטח. משקיעים ב-ESG רואים גם יתרונות לחברה כמו ארוחות חינם ומרכזי כושר באתר. והם עשויים גם לשקול את המדיניות של החברה בנוגע להטרדה מינית ומגוון. הגורמים האלה אולי נראים חסרי חשיבות בהתחלה, אבל הם יסתכמו עם הזמן.

דרך אחת להשקיע ב-ESGs היא באמצעות קרן משותפת שמשתמשת בהשפעה של ההשקעות שלכם על הסביבה. יש משקיעים המעוניינים להשפיע על העולם בצורה ממשית. למשל, ייתכן שירצו להשקיע בחברות המספקות פתרונות לאתגרים סביבתיים וחברתיים. אחרים עשויים לחפש קריטריונים של ESG כדי למזער סיכונים ולהשיג ביצועים פיננסיים ברי קיימא לטווח ארוך. עבור חלק, זו רק דרך להשקיע בעולם טוב יותר.

להשקעה אחראית חברתית יכולות להיות השפעות שליליות על רווחים. על ידי תגמול חברות עבור הערכים שלהן, משקיעים עשויים למעשה להפחית את היעילות של שווקים פיננסיים ועסקים. בעבר טען האלוף לכלכלה נאו-קלאסית, מילטון פרידמן, כי השקעה צריכה להתמקד בערכים כספיים וברווחים בשורה התחתונה. לדעתו, הוצאות תאגידיות אחראיות חברתית, לעומת זאת, הן הוצאות לא חיוניות שגוזלות רווחי חברות. שיקולים אלה הם הכוח המניע מאחורי הפיצוץ של השקעות ESG.

עם זאת, לא ניתן להתעלם מהסיכונים החסרונות הנלווים להשקעות אלה. למרות שאסטרטגיות ההשקעה של ESG התבצעו היטב בעבר, אין ערובה להצלחה עתידית. אירועי זנב הם בלתי צפויים ויכולים לקרות רק עם ציוץ אחד. ככזה, משקיעים צריכים להיזהר מלשחק על בטוח. השקעות ESG מועילות לטווח הארוך רק אם הן מגוונות היטב. במילים אחרות, משקיעים צריכים להימנע מהשקעה בחברות עם תעודות ESG עלובות.

יתרון נוסף של ESG השקעות הוא שהם יכולים ליישר את המטרות הפיננסיות שלך עם הערכים שלך. תן דעתך לזמן ההתנדבות שלך ולנטיות הצדקה שלך כאשר אתה בוחן אפשרויות השקעה. ייתכן שאתה כבר משקיע ב-ESG מבלי לשים לב. בעוד השקעה בכספי ESG דורשת התחייבות מצידך, זה לא צריך להיות מאמץ חד פעמי. אתה תמיד יכול לשלב קרנות ESG לתוך אחוז קטן של הפורטפוליו שלך ולהוסיף אותם כראות עיניך.

בנוסף לחיפוש קריטריונים חיוביים של ESG, אסטרטגיות השקעה של ESG מחפשות גורמים שליליים שיכולים להשפיע על ערך המניה. אלה יכולים לכלול ניצול זכויות של עובדים בעבר או רישום סביבתי לקוי. סוגיות אלו עלולות להיות בעייתיות עבור משקיעים, והשקעה בחברות כאלה תעזור לתגמל את החברות הציות לעקרונות ESG. אתה גם תהיה מתוגמל על המאמצים שלך להשקיע בחברות אלה. ברגע שאתה מבין את היסודות, אתה תהיה על המסלול הנכון לעשות את הבחירה הטובה ביותר עבור תיק ההשקעות שלך.

השקעות ESG יכולות ללבוש צורות רבות. יש אנשים שפשוט מתמקדים בחברות עם עבר סביבתי טוב. אחרים משקיעים בחברות הדבקות בסטנדרטים גבוהים של אתיקה. יש הרבה קרנות נאמנות וחברות תיווך שמציעות מוצרים תואמי ESG. כך או כך, השקעה בחברות שיש להן סטנדרטים אתיים היא דרך מצוינת לגוון את תיק ההשקעות שלך. אתה לא צריך להיות משקיע מתמצא כדי לקצור את התגמולים. ומכיוון שהשקעת ESG היא אסטרטגיה פופולרית יותר ויותר, כדאי לשקול זאת בקפידה.

למעשה, ה-U.S. Business Roundtable פרסם דו "ח על ESG באוגוסט 2019, המאשר את מחויבותה למגוון רחב יותר של בעלי עניין. כאשר תחום ה-ESG ממשיך לצבור תאוצה, מעריכים כי סך ההשקעות של ה-ESG בעולם הגיע ל-30 טריליון דולר. זוהי עלייה מדהימה בשנים האחרונות, הודות לתשומת לב ממשלתית מוגברת ומודעות חברתית מוגברת. המשקיעים בעולם מבינים שהצעת ESG חזקה תגן על הצלחת החברה.

פרטים נוספים: https://sensebc.co.il/%D7%94%D7%A9%D7%A7%D7%A2%D7%95%D7%AA-esg/