דרכון רומני, אזרחות רומנית

דרכון רומני – מהן הדרישות?

הדרכון הרומני הוא מסמך המעניק לבעלים את הזכות לנסוע למדינות השונות בהן המדינה חברה. הערך שלו מבוסס על כמה יקר הדרכון של המדינה הוא לאזרחיה. היא הוצגה על ידי ממשלת רומניה ב-21 בינואר 2002, עקב עליית הגירה והצורך להבטיח אבטחה טובה יותר לדרכונים ולמסמכים אחרים. הדרכון תוכנן להידמות לאלה המשמשים ברמה הבינלאומית והאירופאית.

האזרחות של המדינה מועברת דרך השושלת. אולי יש לך אבות קדומים שנולדו ברומניה, אבל זה לא הופך אותך אוטומטית לאזרח. כדי להיות זכאי לדרכון רומני, אתה חייב להיוולד בארץ או שיש לך הורים שנולדו שם. אם נולדת ברומניה, הוריך חייבים להיות גם רומנים. במקרה שנולדת מחוץ למדינה, תוכל להגיש בקשה לדרכון רומני בהתבסס על האזרחות הרומנית של הוריך.

אם אתה רוצה להיות אזרח רומניה, אתה יכול להשיג דרכון שני על ידי ביצוע השקעה ברומניה. ממשלת רומניה אישרה תוכנית מיוחדת למטרה זו. כל אחד יכול להפוך לאדם באמצעות השקעה כספית ישירה. נציג רומני מוסמך ידריך אותך על מיטב פעילויות ההשקעה, יעקוב אחר ההתאמה שלהם לדרישות החוק הרומני, ויפנה אותך לרשויות המדינה המתאימות. עם זאת, זכור כי התהליך יכול להיות ארוך.

לאזרחות באיחוד האירופי יש יתרונות רבים. אזרחי רומניה הם אזרחי האיחוד האירופי, מה שאומר שהם זכאים לתנועה חופשית ומגורים בכל מדינה בתוך האיחוד האירופי. הדרכונים שלהם גם יעניקו להם גישה לטיפול רפואי חינם והטבות סוציאליות של מדינה חברה. בנוסף לכך, הם רשאים להצביע בבחירות ארציות. לכן כדאי לשקול דרכון רומני. ישנן מספר סיבות מדוע ארץ זו היא מקום רצוי לחיות בו.

דרכון רומני דורש ארבע תמונות (4). שתיים מהתמונות חייבות להיות בגודל דרכון ובצבע. תמונה אחת חייבת להיות מהודקת לפינה הימנית העליונה של טופס היישום והשנייה חייבת להיות מודבקת בחללים המסופקים. עם זאת, ישנם חריגים לכלל זה, המתוארים בחקיקה. מועמדים חייבים לצלם את עצמם לפחות שלושים מילימטרים מרובעים. למידע נוסף על הליך הבקשה, צור קשר עם משטרת הגבול הרומנית.

אם אתה אזרח רומני שחי במדינה אחרת, אתה יכול להגיש בקשה לדרכון קונסולרי. לדרכון כזה יש מעמד חוקי כמו לדרכון רומני. ההבדל היחיד הוא המדינה של האזרחות הראשונה שלך. למרות זאת, האיחוד האירופי מציע הזדמנויות רבות לאזרחי המדינות החברות. למשל, אזרחי האיחוד האירופי יכולים להשיג משרות מכובדות ברומניה או בכל אחת ממדינות האיחוד האירופי. הם יכולים גם ליהנות מגישה לשירותים רפואיים מוסמכים, חבילות חברתיות, משכנתאות, השכלה משנית וגבוהה.

תהליך רכישת האזרחות הרומנית הוא פשוט. הורים שיש להם אזרח רומני אחד ואזרח לא-רומני צריכים להחליט אם תינתן להם אזרחות או לא. בית המשפט ישקול מה לטובת הילד. אולם, אם הילד מעל גיל 14, נדרשת הסכמת הילד. זה יכול להיות תהליך קשה, אבל ברגע שהאישור ניתן, האזרחות הרומנית היא מתגמלת.

אזרח רומני המתגורר כיום במדינה אחרת רשאי לחזור לרומניה ללא ויזה עם eTA. אם הדרכון הרומני מיועד רק לנסיעה, על האדם להגיש בקשה לקבלת היתר עבודה, לימודים בקנדה או שהייה אחרת במדינה. למידע נוסף, בקרו בשגרירות קנדה בבוקרשט. לאחר מכן, להגיש את הבקשה שלך ולקבל אישור. אם ברצונך להישאר בקנדה יותר מ-6 חודשים, בקש זמן הגעה.

במדד הדרכונים של שנת 2020 דורגה רומניה במקום ה-17 מתוך 176 מדינות. מדד זה משווה את הדרכונים של כל המדינות למספר המדינות ללא ויזה. מחזיקי דרכונים רומנים יכולים לנסוע ל-172 מדינות ללא ויזה. בשנה שעברה, רומניה דורגה במקום ה-19 באותו מדד. השנה, היא חולקת את מספר המדינות ללא ויזה עם איחוד האמירויות הערביות. לכן, אם אתה מתכנן על ביקור בארצות ברשימה, ייתכן שתרצה לשקול קבלת דרכון רומני.

פרטם נוספים : דרכון רומני עלות