שילוב אנשים עם מוגבלויות

שילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה הישראלית

אנשים עם מוגבלויות

אנשים רבים קמים בבוקר ויוצאים לעבודה. אנשים אלה דואגים גם לפרנסתם של משפחותיהם. ניתן לומר כי אמנם תיאורטית מדובר בשילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה בכל רמות החברה, אך הבקשה לתעסוקה עדיין חסרה.

למה לשלב אנשים עם מוגבלויות בחברה?

על פי סקר האגודה המרכזית לסטטיסטיקה, לשמונה אנשים בישראל יש מוגבלות כלשהי. כמחצית מהאנשים עם מוגבלויות אינם מועסקים. אינטגרציה היא חיונית. אנשים ופקידים רבים מדברים על החשיבות לשילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה. לעתים קרובות ניתן לראות אינטגרציה בבתי ספר שבהם תלמידים עם מוגבלות מסוגלים ללמוד יחד באותה כיתה. הם מקבלים את התמיכה הדרושה להם כדי להשתלב היטב, אך רוב הילדים ובני הנוער שמשתלבים בהצלחה במסגרות החינוך יכולים לעשות זאת. חשוב לעודד שילוב של ילדים עם מוגבלות ובני נוער בכיתות, לא רק בתוך מערכת החינוך אלא גם בפעילויות חברתיות אחר הצהריים.

על פי נציבות שירות המדינה, 66% מהחברות הממשלתיות אינן מגיעות ליעד של 5% לאנשים עם מוגבלויות בכל הנוגע לתעסוקה. זה גרוע יותר בעיריות, בתי חולים, עיריות ומקומות אחרים. רק 2.2% מעובדי המדינה הם אנשים עם מוגבלויות.

שילוב של אנשים עם מוגבלויות בכוח העבודה הוא קריטי:

שילוב של אנשים עם מוגבלויות הוא נושא מכריע. אין זה רק זכות מוסרית לכלול אנשים עם מוגבלויות בכל תחומי החיים. מכיוון שהם חלק בלתי נפרד מחברה, חשוב להבין שישראל מפסידה 5 מיליארד שקל בשנה בגלל האבטלה של אנשים עם מוגבלויות. משרד הכלכלה בחן את הנתונים שנוצרו מחוסר אינטגרציה בעבודה לקביעת קביעה זו. לשילוב אנשים עם מוגבלויות בכוח העבודה יכולה להיות השפעה משמעותית על הכלכלה.

המטרה הסופית שלנו היא לבנות חברה שהיא כוללנית ולא מפלה. אנו רוצים לתת ערך וחשיבות לכולם, באשר הם, ואנו מבינים את היתרונות והתרומות הפוטנציאליים שכל אדם יכול לתרום.

היתרונות שבשילוב אנשים עם מוגבלויות בחרה הישראלית:

החוק מחייב שלפחות 5 אחוזים מהעובדים הנכים חייבים לקבל שכר שווה בכל הגופים הממשלתיים עם יותר מ -100 עובדים. יש עשרות עד אלפי משרות שצריכות להיות זמינות לאנשים עם מוגבלויות. חוק זה מבוסס על העיקרון שהמדינה חייבת להיות זו שתשלב את האנשים האלה, כדי להוות דוגמה לעסקים, חברות וארגונים אחרים שילכו בעקבותיהם.

לאינטגרציה יתרונות רבים אחרים, מלבד אלה הברורים כמו הכנסה כספית, מעגל חברתי מוגבר וביטחון עצמי. זה גם מועיל לכוח העבודה, לעובדים ולכלכלה. אנשים שעובדים בסביבה בה אנשים עם מוגבלויות יכולים להשתלב מסוגלים להכיר את האדם שעומד מאחוריה. המגבלה כביכול שלו נעלמת לעתים קרובות בזמן שהם עובדים, והם מגלים שזה לא מגדיר אף אחד.

כמו כן, יש יתרונות רבים עבור החברה כפי שהיא מעודדת גיוון בתוך הארגון. זה יכול להוביל לחדשנות, פיתוח ויצירתיות בארגון. השנייה היא שיש להנגיש את מקום העבודה, הנסיעות והיבטים אחרים של התפקיד לעובדים עם מוגבלות. זה דורש מהעובדים להיות פתוחים, יצירתיים ומעורבים יותר בחברה. זה מאפשר לארגון להיות כוללני יותר, נגיש ופתוח יותר.

שילוב של אנשים עם מוגבלויות הוא אחריות שהיא זכות. חשוב לכלול אנשים עם מוגבלויות בכל מקום עבודה ולהעניק להם יחס שווה והוגן. זה לא רק חשוב, אלא גם בעל ערך.