דירוג חברתי

מערכת הדירוג החברתית בישראל (וסכנותיה)

דירוג חברתי

ממשלה שרוצה לעודד ציות עשויה להשתמש בציונים כדי לתגמל התנהגות טובה או להעניש התנהגות רעה. הממשלה משתמשת כעת במידע ממעקב, מדיה דיגיטלית ומקורות אחרים. הם גם משתמשים באלגוריתמים כדי ליצור דירוגים חברתיים. הדירוג קובע אם אדם הוא אזרח טוב, רע או ממוצע ואת ההשלכות של ציון זה על חייהם.

דירוגים אלה ידועים לכל אזרח סיני. עם זאת, אנשים שהאמינו שהם מיועדים רק למשטרים דיקטטוריים עשויים להיות מופתעים לשמוע שמערכות אלה קיימות כעת במדינות המערב, כולל בריטניה, ונמצאות כעת בשלבי הסכמה לישראל. וזה לפני שנגיע לנושא הדירוגים המשפיעים על חיינו האישיים והעסקיים באמצעות אפליקציות ורשתות חברתיות.

אנו מצטערים על הטון הדרמטי. מרתק לראות כיצד אנו סוללים את דרכה של חברה של פרטים מזויפים וכנועים.

דירוג חברתי של אנשים: הדרך מסין לישראל

ביוני 2014 מועצת המדינה הסינית תכננה ליצור דירוג חברתי, או ליתר דיוק, מערכת אשראי חברתית לאומית. חייהם של אזרחים רבים הושפעו משיפורים משמעותיים מאז. על פי הצהרת ממשלת סין, המערכת תעלה אמינות ומודעות לגבי יושרה בחברה, כמו גם תחזק את הממשל והכלכלה.

המונח 'ממשל' הפך בשנים האחרונות למונח נפוץ במחוזות. עם זאת, ראוי לציין את הצד השני. על פי הממשל, נבחרי ציבור מסוגלים ליישם את רצון הבוחרים מבלי להיפגע על ידי ביורוקרטים וטכנוקרטים. עם זאת, אם אתה דוחף את הרעיון הזה מעבר לגבולות שלה לחסל את כל שומרי הסף אתה תהיה בסופו של דבר עם דיקטטורה.

הסיבה לכך היא שלסינים יש משטר מרכזי המשתמש ב -200 מיליון מצלמות כדי לזהות הבעות פנים וסימני התנהגות ברחובות, ברכבות ובבתים. מצלמות הן חלק ממערכת הדירוג החברתי, הכוללת גם נתוני מיקום. זיהוי קולי. נתונים ביומטריים. וכמובן, נתוני אשראי. נתוני אשראי יכולים לשמש גם לגלישה באינטרנט וביטוי מדיה חברתית.

כיצד פועלת המערכת הסינית?

ראשית, בל נשכח שהמערכת הסינית, תוך כדי התקדמות לעבר החזון, עברה שלבי 'ריצה' מסוימים ברמת המגזר התעשייתי. עם זאת, הוא עדיין לא מתפקד ברמה ארצית מלאה עד שנת 2022.

המערכת מדרגת אזרחים סינים באמצעות 3 מדדי מפתח.

1. אינדקס גלישה: כמה פוסטים של אזרח הם בדרך כלל חיוביים וכמה הוא ביקורתי לגבי המשטר. כמה חברים הוא שומר, באילו אתרים הם מבקרים וכו'.

2. מדד חברתי-עד כמה האזרחים מתנהגים בצורה סבירה ומתאימה. לדוגמה, הליכה עם הכלב, עזרה לקהילה, שימוש בסמים ועישון במקומות מותרים בלבד.

3. מדד כלכלי-כמה טוב תושב משלם בחזרה תשלומי ההלוואה, משלם מס הכנסה ומסים מקומיים.

זה רק בסין, אבל זה יכול להיות במקום אחר.

התשובה הקצרה היא לא. זה מבוסס על סוג אפליקציות הדירוג שכולנו משתמשים בהן וברור שכדאי לשמור על ציון גבוה עבור אובר או איירבb בי, לקבל 5 כוכבים מגוגל ולייקים בפייסבוק. רוב האנשים מסכימים עם ההיגיון הזה, אבל האם זה מספיק?

פיפל, אפליקציה לדירוג אנשים, הושקה במרץ 2016 ומאפשרת למשתמשים להשמיע את דעתם על מכרים, מורים או מנהלים. כדי לשפר את האמינות, רק אנשים שאתה מכיר בפועל, ואלה שיש להם את מספר המשתמש, יכולים להשתמש באפליקציה. מאותה נקודה הוא יצר את הפרופיל שלו והעלה את כל הביקורות.

הוא נסגר בגלל הסערה שיצר. קלוט, אפליקציה שנותנת למשתמשים ציונים בין 1 ל -100 בהתבסס על השפעתם על מדיה חברתית כמו תגובות, ציוצים מחדש ולייקים, נסגרה גם היא.

ממשלות רבות ברחבי העולם מתבוננות בו זמנית במגזרים הפרטיים ומתכננות את המדיניות שלהן. הנדלסבלט גלובל דיווחה, למשל, כי גרמניה שוקלת מערכת ניקוד אשראי. מערכת זו לוקחת בחשבון גיאוגרפיה, היסטוריה בריאותית וגורמים רבים אחרים. זה יאפשר למדינה לקבוע את הגישה שלה פוליסות ביטוח או אשראי.

למידע נוסף על דירוג חברתי:

https://ie2020.net/%D7%93%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%92-%D7%97%D7%91%D7%A8%D7%AA%D7%99/%D7%90%D7%96%D7%A8%D7%97-%D7%A1%D7%95%D7%92-%D7%96-%D7%9E%D7%A2%D7%A8%D7%9B%D7%AA-%D7%93%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%92-%D7%97%D7%91%D7%A8%D7%AA%D7%99-%D7%91%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C/