עמותות בהתנדבות

מה נוער עושה בארגון נוער? ‏

YMCA, איגוד הנוער של האו "ם, AmeriCorps, ומועדוני רוטרי הם רק כמה דוגמאות של ארגונים המספקים הזדמנויות לצעירים לשרת את קהילותיהם ואת העולם הסובב אותם. לא זו בלבד ששנת שירות מציעה הזדמנות להתערבות אזרחית, היא גם מעניקה לצעירים תחושת אחריות והזדמנות לחולל שינוי. בנוסף לשירות הקהילתי, שנת שירות יכולה להעניק לבני הנוער את ההזדמנות לפתח כישורים שיעזרו להם להצליח בקריירה העתידית שלהם.

חלק מהארגונים רשמיים, ואילו אחרים לא רשמיים יותר. בארגון רשמי מתקיימות אסיפות ופעילויות שונות על בסיס קבוע. במקום לא ־ רשמי יותר, צעירים יכולים פשוט להתנדב באירועים כגון חגים, לעזור באירועים מיוחדים או לנקות אשפה בכבישים מהירים. לכל סוג של ארגון יש יתרונות ייחודיים משלו. בנוסף לכך שהם מספקים לבני הנוער הזדמנויות למנהיגות, הם גם מספקים מקום בטוח.

הסוג הנפוץ ביותר של ארגון נוער פועל מתוך כנסייה, בית ספר או סוכנות שירות חברתי. בחלק מהמקרים, שנת שירות מציעה לתלמידים הזדמנויות להתחבר למתנדבי נוער אחרים ולהזדמנויות התנדבותיות, ואולי אף מהווה גשר בין בתי ־ ספר ומלכ "רים קהילתיים. במקרים אחרים, שנת שירות מציעה לתלמידים דרך להמשיך את תהליך הלמידה בשירות הכיתה. במקרה הטוב ביותר, בני הנוער עלולים למצוא שהם יכולים לזכות במלגה, להשתתף בהתמחויות או להשתתף בסוגים אחרים של פעילויות התנדבותיות. בנוסף ללימוד הצעירים על מנהיגות ושינוי חברתי, שנת שירות יכולה גם לספק לצעירים כישורים שישרתו אותם היטב במקום העבודה.

ימק "א של סינסינטי הגדולה מציעה מספר תוכניות לנוער. הארגון מאמין שילדים ראויים לכל הזדמנות לגדול. הוא מעורב גם בהיבטים רבים בחייו של צעיר, כולל תוכניות אתלטיות, הדרכה לחינוך, ומקלט חירום. ה-Y מציע גם תוכניות מנהיגות לנוער, כולל סקאוטינג והזדמנויות התנדבותיות.

ל-YMCA יש גם תוכנית ייחודית הידועה כ ”קואליציה”, שהיא אירוע חודשי הכולל קבוצות שונות של צעירים לדון בנושאים חשובים כמו בריאות מינית וסוגיות גזעיות. בנוסף לסיוע בפתרון בעיות קהילתיות, אסיפות אלו מוכיחות שהן עוזרות לאחד קבוצה מגוונת של צעירים.

בין היתרונות הרבים של שנת שירות, הדבר החשוב ביותר הוא שהיא מעניקה לצעירים את ההזדמנות לפתח כישורי מנהיגות. זה גם מציג אזרחים צעירים לרשתות חברתיות ואדיבות. בנוסף, המשימה החשובה ביותר של ה-Y היא לקשר ילדים לפוטנציאל שלהם ולעזור להם למצוא אושר בחייהם.

ה ”קואליציה” משמשת גם כפלטפורמה למספר פרויקטים שונים של שירות, כולל מקלט חירום, תוכנית סיוע וארון אבטחת מזון נוק. כל התוכניות הללו מציעות הזדמנויות לבני הנוער לעסוק בשינוי חברתי וקהילתי, בתקווה שהתוצאה תהיה חברה צודקת ושוויונית יותר.

פרטים נוספים בלינק המצורף: https://coyo.org.il/%D7%A9%D7%A0%D7%AA-%D7%A9%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%90%D7%A8%D7%92%D7%95%D7%A0%D7%99-%D7%94%D7%A0%D7%95%D7%A2%D7%A8-2/